9 oktober 2012

Kvartalsrapport 3 2012

Nu när halva oktober snart har gått kanske det vore på sin plats med den senaste kvartalsrapporten. Det är fortsatt lågt antal böcker, men ganska jämnt kvalitetsmässigt. Det blir väl lite så, åtminstone för mig, att när man inte läser särskilt mycket går man heller inte så långt utanför bekvämlighetszonen. Världskrig Z var nog den enda där jag inte alls visste vad jag hade att förvänta mig, övriga har jag läst texter av tidigare.

"Ja till Liv!"- Liv Strömquist
"Två soldater" -  Anders Roslund och Börge Hellström
"Eld" - Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren
"I mördarens nät" - Val McDermid
"Världskrig Z" - Max Brooks
"När 2 blev 3" - Daniel Åberg & Johanna Ögren
"Ja till Liv!" - Liv Strömquist (omläsning)

Antal böcker på engelska/tyska/spanska: 0/0/0
Antal omläsningar: 1
Antal novellsamlingar: 0
Antal ungdomsböcker: 1
Antal grafiska romaner: 2
Antal tegelstenar: 0 (men Eld på 468 sidor var ganska nära)
Antal biblioteksböcker: 4
Antal e-böcker: 0
Sammanlagt antal: 7

Kvartalets bästa: Med tanke på att jag var tvungen att snabb-läsa-om Ja till Liv! innan jag lämnade tillbaks den på bibblan får nog den anses vara högvinsten för månaden.
Kvartalets sämsta: Inget riktigt bottennapp den här gången heller. Roslund & Hellström hade lagt sig till med någon språklig finess som inte alls föll mig i smaken och jag tyckte nog att boken blev lite seg dessutom. Således får Två soldater inta sistaplaceringen för kvartalet.
Kvartalets överraskning: Nej, jag kan nog inte komma på någon överraskning. Det har varit ganska jämntjockt helt enkelt.
Kvartalets besvikelse: Se punkten innan. Jag hade gärna blivit överraskad av någon av de böcker jag har läst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar