3 november 2012

Seriesöndag på Bokumenterat

Första gången jag kom i kontakt med begreppet var när Jessica på Bokhora körde sitt seriesöndag. Där publicerade hon varje vecka ett nytt serierelaterat inlägg, oftast recensioner och ibland med tillhörande video. Tyvärr avslutades seriesöndagarna på Bokhora lite abrupt och har hittills inte tagits upp igen.

För några veckor sedan gjorde Bokstävlarna sin variant med en söndag fullspäckad med blogginlägg om just serier. Gillade mycket och insåg också hur mycket jag saknat de mysiga seriesöndagarna.

Så. Istället för att sitta och gnälla över bristen på regelbundna mysiga seriesöndagar tänkte jag försöka ta tag i det själv. Jag är ingen van serieläsare, men botaniserar gärna både i handeln och på bibblan, så något ska jag nog lyckas skrapa ihop. Det passar dessutom ypperligt ihop med serieutmaningen jag ju hoppade på i ett obetänksamt ögonblick.

Imorgon drar jag igång, då blir det recension av Elin under havet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar