1 januari 2012

En ny stjärna har tänts på bokbloggarhimlen

Efter att ha gjort ett antal mer eller mindre taffliga försök att skriva om böcker på min vanliga hemsidas blogg har jag nu bestämt mig för att en förändring måste ske. Jag följer en del bokbloggar och känner ett uppdämt behov av att skriva om läsning jag med, oavsett ifall någon förutom jag själv faktiskt läser det. Således, i och med att 2011 blivit 2012, föds bloggen Bokumenterat.

Min ambition är att läsa hyfsat brett, men det blir antagligen inte alltför mycket nytt. Jag gillar de olika utmaningar som cirkulerar i bokbloggarvärlden (och kommer säkert helt obetänksamt hoppa på fler sådana än vad som kan anses vara hälsosamt), men den största utmaningen är ändå att faktiskt läsa. Jag har mycket runt omkring som begränsar min lästid och jag är hyfsat nöjd med de 39 titlar som jag konsumerat under 2011. Nu känner jag dock suget efter mer. Mitt nyårslöfte blir således att läsa minst 40 böcker under 2012 och förhoppningsvis hitta en hel del spännande att grotta ner mig i.

Jag hälsar med det här inlägget mig själv välkommen att skriva så mycket jag bara orkar om bok- och läsrelaterade ting, och dig som läsare hjärtligt välkommen att ta del av det skrivandet.

Välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar