31 januari 2012

Tematrio - småsuktande efter oläst

Lyrans noblesser frågar varje vecka efter en trio av någonting. Denna vecka ber hon oss berätta om tre författare vi inte läst något av, men är sugna på. Jag kan på en gång meddela att min högst opublicerade lista består av betydligt fler än tre namn, men jag väljer väl tre jag är lite extra sugen på just nu.

1. Monica Ali är en författare som jag inte hört talas om förrän precis nyligen. Helt plötsligt ser jag henne överallt och jag tror jag skulle tycka om det hon skriver. Är nog mest sugen på Brick Lane, men också I köket verkar lockande.

2. Ian McEwan har funnits desto längre i mitt medvetande och jag gjorde ju slag i saken och köpte Hetta i min senaste bokbeställning. Den handlar om en fysiker och är en satir, hur stor chans är det att jag inte ska gilla den? Är riktigt pepp på den och om jag gillar den så mycket som jag tror att jag kommer göra, så finns det ju faktiskt en ganska rejäl produktion av McEwan sen tidigare. Det är fördelen med att upptäcka författare som har hållt på ett tag.

3. Christine Falkenland är också en författare jag har följt ett tag, men aldrig kommit mig för att läsa. Jag tror det är lite antingen eller gällande henne, antingen kommer jag älska henne eller inte vilja läsa ett ord mer när jag slagit ihop första boken. Jag hoppas snart kunna ta reda på vilket, för om det blir en fullträff finns det ju även här en del utgivet att plocka av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar