3 september 2012

Babel säsongsstartade igår

Förra säsongen blev det en hel del nya grepp med ny programledare, ny sändningstid och förkortad programtid för Babel. Jag tycker Jessika Gedin axlade programledarrollen bra, men övriga förändringar var jag minst sagt skeptisk till. Och med facit på hand fungerade de inte alls för mig, jag såg endast några enstaka avsnitt förra säsongen då sändningstiden var hemsk! Hemskt illa vald för mig i alla fall.

Därför var det extra roligt att bänka mig igår kl 20 för en hel timme boknörderi. Men jag vet inte, det kändes lite ljummet. Enligt O skriver att Babel är ett farligt program och visst är det underbart med den läspepp man får!? För min del tog sig läspeppen uttrycket att jag var tvungen att göra ett besök på biblioteket idag för att se efter om några av Babel-böckerna jag blev sugen på fanns inne... Samtidigt så blir jag less när samma författare dyker upp som suttit i alla morgonsoffor senaste tiden. Leffler var väl undantaget igår, men det känns klent på 60 min. Fram för mer bredd, våga vara nördigare säger jag!

Det där biblioteksbesöket då, hur gick det med det? Nja, Babelböcker fanns det inga inne och jag reserverar av princip inte böcker om jag inte verkligen vill/behöver ha dem till något. Däremot fanns det mycket annat smått och gott, bland annat gallringsböcker för 5:-/st.

Så inköptes gjorde
  • Besatta av Elif Batuman
  • Hets! av Sven-Eric Liedman
Lånades gjorde
  • Nattens cirkus av Erin Morgenstern
  • Den okända historien av Monica Ali
  • Tony och Susan av Austin Wright
  • Himmelsdalen av Marie Hermansson
  • De hatade av Magnus Linton
 Tur att vi planerar en tripp till stugan inom en snar framtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar