7 januari 2013

Kvartalsrapport 4 2012

Året är slut och det sista kvartalet var mitt klart läsbästa. Jag har under oktober-november-december läst följande böcker:

"Iskällaren" - Minette Walters
"Epikanalys - en introduktion" - Claes-Göran Holmberg & Anders Ohlsson
"Mörkrets hjärta" - Joseph Conrad
"Elin under havet" - Sofia Malmberg
"Fortfarande Alice" - Lisa Genova
"Du och jag och vi" - Pia Hagmar
"Inbox (1)" - Daniel Glattauer
"Vi håller på med en viktig grej" - Sara Hansson
"Harry Potter and the Philosopher's Stone" - J K Rowling (omläsning)
"Family living: Den ostädade sanningen" - Lotta Sjöberg
"Harry Potter and the Chamber of Secrets" - J K Rowling (omläsning)
"Nattens cirkus" - Erin Morgenstern
"Harry Potter and the Prisoner of Azkaban" - J K Rowling (omläsning)
"Jag såg henne idag i receptionen" - Anders Fager
"Harry Potter and the Goblet of Fire" - J K Rowling (omläsning)
"Den tomma stolen" - J K Rowling
"Harry Potter and the Order of the Phoenix" - J K Rowling (omläsning)

Antal böcker på engelska/tyska/spanska:
 5/0/0
Antal omläsningar: 5
Antal novellsamlingar: 0
Antal ungdomsböcker: 6
Antal grafiska romaner: 3
Antal tegelstenar: 3
Antal biblioteksböcker: 10
Antal e-böcker: 0
Antal ljudböcker: 5
Sammanlagt antal: 17

Kvartalets bästa: "Fortfarande Alice" knockade mig totalt, men Genova var i gott sällskap det här kvartalet.
Kvartalets sämsta: "Jag såg henne idag..." var tyvärr inte vad jag hoppats på.
Kvartalets överraskning: Rowlings dominans, men eftersom Harry Potter är min snuttefilt i bokvärlden blir det lätt så. "Den tomma stolen" var dock väldigt läsvärd den med!
Kvartalets besvikelse: Att vare sig "Inbox (1)" eller "Nattens cirkus" höll hela vägen, det var två böcker jag verkligen hoppats på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar