10 januari 2013

Tematrio - Nyårslöften 2013

Jag startade bloggen 1 januari för ett år sedan och inledde med ett inlägg där jag avgav mitt enda nyårslöfte för det året, nämligen att läsa minst 40 böcker under 2012. Detta prickade jag exakt, så jag är tämligen belåten med mig själv när nu Lyran ber oss att berätta om tre litterära nyårslöften/planer för 2013. Here we go.



1. Jag kvarstår vid mitt löfte att läsa fler böcker än föregående år, således minst 41 st under 2013. Jag har för mycket annat i mitt liv för att någonsin kvala in i snabbläsarligan som läser ca 150 böcker på ett år, men en i veckan tycker jag på sikt är ett rimligt mål för mig.

2. Eftersom jag har så enormt mycket böcker alla redan får målet för 2013 blir att läsa fler av mina egna böcker än vad som hittar in i huset. Låneböcker är således inte medräknade i vare sig den ena eller andra kategorin, utan fler fådda/köpta/stulna ska läsas än vad som införskaffas under året.

3. Om de två föregående punkterna varit löften, så kommer här nu något som mer liknar en plan. Nämligen att fortsätta med Seriesöndag. Det blir antagligen inte varje vecka, men så ofta jag har lust och känner för. Jag hoppas det blir ofta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar